Η αλυσίδα του κόσμου (*) Διήγημα short fiction

Δίπλα μου κάθεται μια αντιπαθητική κυρία. Ύφος ξινισμένο, ντυμένη βαριά, φορτωμένη με κοσμήματα στο λαιμό και στα αυτιά της. Την ενοχλεί που γελάω δυνατά, με ενοχλεί που καπνίζει και ο καπνός της καλύπτει το πρόσωπό μου.  Με βρίσκει εξίσου αντιπαθητικό.

«Δώστε μου το χέρι σας» της λέω και με κοιτάζει περίεργα. Με κοιτάζει λες και είμαι εξωγήινη φιγούρα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Ναι, θα καταπιεστώ και θα της το ξαναζητήσω. «Δώστε μου, σας παρακαλώ, το χέρι σας». Είναι διστακτική, αλλά μετά μου χαμογελάει και το απλώνει σαν να μου κάνει χάρη. Της το σφίγγω, νιώθει τη ζεστασιά μου. Μου είναι λιγότερο αντιπαθής, της είμαι πια υποφερτός. Δίπλα της, ο άντρας της που μόλις έχουν μαλώσει. Μου χαμογελάει και της πιάνει το άλλο χέρι. Ο μανάβης μας παρατηρεί από απέναντι, τους μισεί και τους δύο, είναι οι χειρότεροι πελάτες του. Συνήθως δεν τους καλημερίζει καν, αλλά τώρα κρατάει την κοιλιά του από τα γέλια. Μας πλησιάζει και πιάνει το χέρι του άντρα που κάθεται δυο θέσεις παραδίπλα. Η κομμώτρια πιάνει τον μανάβη, ο εραστής της το χέρι της, ένας χοντρός κύριος που του είχαν μιλήσει άσχημα τις προάλλες για τα κιλά του παίρνει το θάρρος και μπαίνει στην αλυσίδα.

Χέρι χέρι, η αλυσίδα βγαίνει έξω από το κατάστημα. Κοντοί πιάνουν τους ψηλούς, σωβινιστές αγγίζουν τους αλλοδαπούς, ισχυροί πιασμένοι με τους αδύναμους. Άρρωστοι και υγιείς, πλούσιοι και φτωχοί, αλλόθρησκοι, διαφορετικοί και ίδιοι μαζί. Θύματα και θύτες βρισκόμαστε πιασμένοι. Έτσι, από μια τρέλα της στιγμής…καταφέραμε και αγκαλιάσαμε τη γη.

Σχολιάστε

