Ειδησεοφοβία (*) Σκέψεις

Έχω το δικαίωμα άραγε να μην ενημερωθώ; Έχω το δικαίωμα να παραπλανήσω τον εαυτό μου ότι είναι όλα καλά; Ότι εκεί έξω, δίπλα μου, ανάμεσα στον κόσμο που αντικρίζω, όταν περπατώ, δεν υπάρχει διαστροφή, πόνος, μίσος, απανθρωπιά;

Τις φοβάμαι τις ειδήσεις. Φοβάμαι τι θα ακούσω, τι θα διαβάσω. Ποιο νέο είναι εκείνο που θα πουλήσει περισσότερο. Ποιο θα είναι πρωτοσέλιδο, ποιο θα είναι με μαύρα έντονα γράμματα στις εφημερίδες, στα διαδίκτυο, στα περιοδικά. Ξέρω πως δε θα είναι καλό. Το καλό δεν πουλάει. Ξέρω πως θα τρέμω, αν συνεχίσω να το διαβάζω. Ξέρω πως θα αναρωτηθώ τι άνθρωποι είμαστε, αν δεν αλλάξω κανάλι. Αν δε κάνω τον δημοσιογράφο να σιωπήσει με το πάτημα ενός κουμπιού στο τηλεκοντρόλ. Τρέμω.

Φοβάμαι μη χάσω την πίστη μου στους ανθρώπους, φοβάμαι μήπως όλη αυτή η μαυρίλα από το μαύρο κουτί, από τις κάτασπρες σελίδες περάσει μέσα στη ζωή μου και με σημαδεύσει. Μήπως κατακρεουργήσει τον ρομαντισμό μου, τα ιδανικά μου, την αισιοδοξία ότι μια μέρα θα είναι τα πάντα καλύτερα, για όλους μας.

Δεν έχει νόημα να αναφερθώ σε άσχημα νέα. Όλοι τα ξέρουμε, συζητιούνται δίπλα μας, συμβαίνουν δίπλα μας. Και πολλοί από εμάς θα θέλαμε να μην τα γνωρίζουμε, να πάψουμε να έχουμε αυτή τη συνεχή ενημέρωση των κραυγαλέων στιγμών που ντροπιάζουν το είδος μας. Έχουμε όμως το δικαίωμα; Αν δεν ξέρουμε, πώς θα αγωνιστούμε για το αντίθετο; Πώς θα προστατευτούμε, πώς θα προστατεύσουμε τους φίλους μας, τα παιδιά μας, τους γονείς μας, το είδος μας;

Όχι, ο φόβος και η άρνηση δεν είναι η απάντηση.

7 thoughts on “Ειδησεοφοβία (*) Σκέψεις

  1. Το θέμα είναι, να παρακολουθείς τις ειδήσεις περνώντας τα πάντα από μια κρησάρα κριτικής σκέψης και να μην παρασύρεσαι από την τρομολαγνεία. Κατά τ’ άλλα συμφωνώ. Πρέπει να ξέρεις τον εχθρό, για να τον πολεμήσεις!

    1. Η αποδοχή ή μη ως αληθινών γεγονότων των όσων μας παρουσιάζονται σε ειδησεογραφικό επίπεδο είναι ένα τεράστιο θέμα που πολύ σωστά θίγεις. Ο εχθρός είναι πρωτίστως η άγνοια. Σ’ ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου.

  2. Είναι κάποια χρόνια που δεν βλέπω ειδήσεις, τουλάχιστον όχι σε ελληνικό κανάλι, όταν έρχομαι από τη δουλειά μου, ανοίγω το ίντερνετ, βάζω ένα ενημερωτικό σάιτ, κατεβάζω γρήγορα γρήγορα το ποντίκι διαβάζοντας τους τίτλους από διάφορες εικόνες που δείχνει, αν με ενδιαφέρει κάτι κάνω κλίκ και μπαίνω να διαβάσω περισσότερα.. και το βράδυ προσεύχομαι, αν υπάρχει κατι το σημαντικό να το δώ στο όνειρό μου!!!!
    πιάνει πάντα!!!

    1. Νομίζω ότι θα έκανες καριέρα ως browser, μπας και υπόλοιποι πραγματικά βρίσκαμε φιλτραρισμένες τις σημαντικές ειδήσεις που θα προήγαγαν τις ζωές μας. Καλή σου μέρα!

Σχολιάστε

