Σπίτι-Home(*) Ποίημα

Βρήκα ένα σπίτι, δεν είναι κρυμμένο σε ακρογιάλια, μήτε σε απόμερες ακτές

Δεν το σκεπάζουν κισσοί, δεν έχει αυλή και κήπους, δεν έχει τοίχους άσπρους

Δεν το στολίζουν κρύσταλλα και χρυσός, μήτε βαριές κουρτίνες, πόμολα φιλντισένια

Βρήκα ένα σπίτι, δεν έχει τζάκι για το κρύο, κουζίνα για το φαγητό, δεν έχει φούρνους

Δεν έχει κρεβάτι για τον ύπνο, δεν έχει παράθυρα να βλέπουν ουρανό

Δεν έχει φόρους, δεν έχει νοίκια, μήτε ιδιοκτησίας τίτλους

Βρήκα ένα σπίτι, μέσα στα χέρια σου τα δυο.

***

I found a home, it’s  not hidden in bays, nor in lonely coasts

It’ s not covered by  ivies , there is no courtyard and gardens, no white walls

Absence of glass and gold , of heavy curtains and ivory knobs

I found a home, there’ s no fireplace to cope with the cold, no kitchen for the food, no ovens

No bed for sleeping, no windows to see the sky

No taxes, no rents, nor title deeds

I found a home, it’s in your arms, my little love

16 Comments

  1. Και σαν σε αγκαλιάζω, σαν μές το σπιτι τρυπώνω, δεν κοιτώ την ώρα, το ρολοί με τον κούκο απλα σωπασε,
    το σκέπασαν οι χτύποι της καρδιας σου…

    (Μου βγήκε αυθόρμητα, μελετά τούτες τις ´ομορφες εικ´ονες που μας έπλασες πάλι…)😊😊

    Να δω…τι αλλα θα σκεφτούν οι δανειστές κ οι πολιτικοί μας Χάρη μου, αφου αν μπορούσαν θα φορολογούσαν ακόμα και…σπίτια σαν κ τούτο που περιγράφεις! Ευτυχώς, ακομα, δεν έχουν βρει τον τροπο!

    Καλο υπόλοιπο καλοκαιριού ευχομαι, το ιδιο δημιουργικό, κ γεμάτο γραπτά όπως κ το παραπάνω! 😎

    1. Τι ωραία συνέχεια, Κατερινιώ…αυτοί οι χτύποι της καρδιάς σκεπάζουν τα πάντα…Όσο για τη φορολόγηση των πάντων, θα αναπνέουμε και θα φορολογείται η πυκνότητα του οξυγόνου…Καλό υπόλοιπο, ξέγνοιαστο και ανέμελο καλοκαιράκι!

  2. Πάλι καλά που υπάρχουν και αυτά τα »σπίτια». Τα χέρια των δικών μας ανθρώπων, σαν σωσίβια σε άδεια παραλία. Έχει όμορφες εικόνες το ποίημα σου. Δεν είναι παράξενο που μου φαίνεται πιο ωραίο και μελωδικό στα αγγλικά? 🙂

    Χαίρομαι που με βρήκες και σε βρήκα! 🙂

    Εύχομαι καλή σου συνέχεια στο γράψιμο και να έχεις ένα όμορφο υπόλοιπο καλοκαίρι 🙂

    1. Μου πρότεινε το blog σου η μαγισσούλα Στεφανία, όμως δεν ήξερε ότι το γνωρίζω ήδη. Γράφεις εξαιρετικά κατά την ταπεινή μου γνώμη και είμαι φειδωλός στα σχόλια να σκεφτείς. Και μένα στα αγγλικά μου αρέσει περισσότερο, ιδίως ο διαχωρισμός της λέξης house και home που έχει αυτή η γλώσσα. Καλή συνέχεια και σε σένα και όσο καλοκαιράκι περίσσεψε να είναι ξέγνοιαστο και γεμάτο;)

  3. Άς σημειώσω εξαρχής πως διαβάζοντας το ποίημα στα αγγλικά μου ήρθε στο μυαλό ο Nick Cave. Με την έννοια φυσικά πως θα ήθελα να το ακούσω μελοποιημένο από τον ίδιο!

    Συνεχίζω.

    Να ξέρεις πως το ποίημά σου με βοήθησε να καταλάβω κάτι το οποίο αφορά την προσωπική μου ζωή. Με βοήθησε. Κι αυτό δεν ανταλάσσεται. Το να πω κάτι παραπάνω από αυτό.. Θα φανώ γραφικός νομίζω!

    Καλή σου μέρα Χάρη, καλή δύναμη σε ότι κάνεις.

    1. Ειλικρινά, αυτό που μου λες είναι τόσο ωραίο που δεν βρίσκω κάτι αντίστοιχο σε μορφή «ευχαριστώ» για να το ανταλλάξω. Δεν αναφέρομαι φυσικά στον Νίκο τον Σπηλιά (Nick Cave), χαχαχα. Καλή συνέχεια και σε σένα, γεμάτη με ευχάριστες κατά την παραγωγή τους συγγραφικές δημιουργίες 😉

    2. Λοιπον Κουφεταριε, κ μενα μου θύμησε κάτι απο cave! (Ειναι κ απο τους αγαπημένους του συντρόφου οποτε κ έχω εντρυφήσει στα τραγούδια του!) για αυτο το λόγο συμφωνώ με τη Φωνούλα οτι μου άρεσε παρά πολυ κ στα Αγγλικά!

      1. Ε τον Νίκο τον Cave…Κατερινιώ, αλήθεια δεν τα ξέρω τα τραγούδια του, θα με βάλετε να τον ακούσω…Εξαντλήσαμε τα ελληνικά και μεταπηδήσαμε και στα αγγλικά, κατάλαβες; Καλό βράδυ!!!

  4. Όπως κάθε φορά που διαβάζω κάτι δικό σου, οι εικόνες και το συναίσθημα κυριαρχούν. Αλλά και η αλήθεια. (Θα μπορούσε η λέξη home να αποδίδεται ως σπιτικό για να διαφοροποιείται – ξυπνάς τη μεταφράστρια μέσα μου 🙂 )
    Φιλιά σε όλους
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    1. Ελένη μου έχεις δίκιο…σπιτικό, πόσο ελληνική απόδοση και πόσο βαθιά…όμως στο σπίτι κάτι βρίσκω, δεν ξέρω τι, ίσως ότι είναι δισύλλαβη λέξη, κοφτή, με βαρύτητα…who knows? Καλό απόγευμα, καλό ΣΚ!

  5. πολλές φορές αυτά τα δυό χέρια το «σπίτι» το κάνουν φυλακή..
    άφησε ανοικτό το μικρό δακτυλάκι, .όπως κάνουν οι καλές κυρίες την ώρα του τσαγιού στο καλό πορσελάνινο σέτ με τα μπλέ και ρόζ λουλουδάκια..
    Να παίρνουμε αέρα.. να μη κολλήσουμε και κορέους!!!!

Σχολιάστε

