Νηπενθής (*) Ποίημα

Αγαστές οι ορέξεις της άφατης χαράς,

που λαίμαργα ρουφάνε θλίψεις και πόνους και μίση,

βαυκαλίζοντας με λάμψη τα ατοπήματα της κίβδηλης ευμάρειας

Και οι ευκαιρίες…πολιτικοί γονυπετείς που ικετεύουν για μια ψήφο

Τα βλέμματα του κόσμου μοναχικά, κάθετα σε μια πορεία βραχεία

διαπρύσιοι κήρυκες της λήθης που δεν έχει να πληρώσει τα διόδια

Δύστοκες οι επιθυμίες ελλοχεύουν, ξανακύλισμα στη λύπη; Όχι.

Η λύπη είναι προφανής, η λύπη αποδεκτή ντυμένη ως αποδοχή.

Αποδοχή, παραδοχή, έτσι είναι, έτσι θα είναι. Έτσι θα μείνει.

Χτυπιόμαστε στους τοίχους οι παραβάτες της γραμμής.

Και πάλι λείπει ο ιταμός πόθος, ρακένδυτος εξάλλου ήταν, παλάμη ανοιχτή

Φείδεται η πλούσια ζωή να δώσει μία λύση, τσιγκούνα από μικρή,

απλή πενία, οικουμενικοί ληστές του ουμανισμού, ρουσφέτι και λαγνεία.

Δόξα στην επιβίωση. Αρχή της πρότασης. Ζωή. Τελεία.

8 Comments

  1. Δεν νομίζω πως θα ήταν «καλό» για το είναι του καθενός, ν’ αφήσει τη θλίψη να θρονιαστεί μέσα του, γιατί αυτή βασικά είναι αυτολύπηση… δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν αυτοί που ακούνε τη καρδιά τους και όχι τις κίβδηλες φωνές αυτών που έχουν συμφέρον να μας κρατούν φυλακισμένους στο φόβο… 😉
    Το κείμενο σου Χάρη μου, καθρεφτίζει κάποιον που ξέρει να χειρίζεται καλά την ελληνική γλώσσα και προσωπικά το απόλαυσα, όσο οδυνηρές και αν είναι η αλήθειες που εκφράζεις!

    ΑΦιλιά καρδιάς και καλή μας δύναμη! 🙂

    1. Στεφανία μου, πόσο σημαντικό να προέρχονται από σένα όλα αυτά τα καλά λόγια, που έχεις διαβάσει τόσα κείμενα και με τόση γνώση μοιράζεσαι μαζί μας τα δικά σου αποκτηθέντα…πολλά πολλά ευχαριστώ… ΑΦιλιά και αυτή η δύναμη να μας κρατά με το κεφάλι ψηλά σε κάθε δυσκολία.

  2. Τι ωραίες λέξεις! Πόσο φανταστικό λεξιλόγιο! Σπουδαίο το μήνυμα του ποιήματος σου αλλά για να πω την αλήθεια με συγκίνησε κυρίως φιλολογικά! Σπάνιο ένας νέος άνθρωπος να γράφει τόσο καλά και σωστά! Σπάνιο επίσης να διαβάζει κανείς ένα κείμενο στο οποίο οι λέξεις έχουν τη σωστή θέση κι ένταση!

    1. Aχ, ρε Φανούλα, αχ!!! Κάθε φορά τα σχόλια σου είναι πιο κολακευτικά απ’ τα προηγούμενα. Θα νομίζει κανείς ότι σε πληρώνω («εκείνα» που λέγαμε, τα κατέθεσα στο λογαριασμό σου, όπως συμφωνήσαμε,χαχαχαχα)…και θα το πω πια, γιατί πήρα πολύ μεγάλη χαρά που εστίασες στο καθαρά φιλολογικό κομμάτι…κατά τα Χριστούγεννα, αν όλα πάνε κατ’ ευχήν, βγαίνει το βιβλίο μου επιτέλους. Επίσημα, είσαι το πρώτο άτομο στο διαδίκτυο που ενημερώνεσαι. Λεπτομέρειες θα δώσω εν καιρώ, αλλά οπωσδήποτε διψώ για την κριτική σου. Ας είναι και αρνητική, είναι πάντα τόσο εμπεριστατωμένες…Φιλιά πολλά πολλά.

      1. Εγώ τι να πω για την απάντηση σου στο σχόλιο μου; 🙂 Το μόνο που μου ‘ρχεται για την ώρα να φωνάξω είναι «Μπράαααααβοοοοοο!!!» για το βιβλίο που έρχεται! Αναμένουμε νεότερα! Και εις ανώτερα Χάρη μου! 🙂

  3. Ορκίζομαι να πω την αλήθεια και μόνο την αλήθεια! Χαχαχαχα 😛 😀
    Το έχω διαβάσει εδώ και καιρό, το διάβασα, το ξάνα-διάβασα! Το διάβασα και πριν λίγο! Στην αρχή, με δυσκόλεψαν οι λέξεις -τρομάρα μου!- αλλά με έβαλες στην διαδικασία να ψαχτώ και λίγο 😉 Οι φιλόλογοί μου θα σε λάτρευαν (Χάρη είσαι φιλόλογος ή εχεις σπουδάσει σχετικά? Δεν ξέρω κανέναν άλλον μέχρι στιγμής που να χρησιμοποιεί με άνεση τέτοιο λεξιλόγιο περνώντας επιτυχώς τα μηνύματα που θέλει 😛 😉 )!! Έπειτα, βλέποντας και ανασύροντας προσεκτικά αυτό που θες να πεις, που δεν είναι μόνο ένα πράγμα, δεν ξέρω βέβαια αν το αντιλαμβάνομαι σωστά ακόμα….. φαντάσου! Αλλά δεν βαριέσαι ας το ρισκάρω και μετά θα μου πεις κι εσύ και θα το συζητήσουμε! 🙂

    Εμένα μου βγάζει την αυτολύπηση, την αποξένωση της ανθρωπότητας. Αυτό το πράγμα που όλοι συμβιβάζονται και το θεωρούν σωστό και πρέπον εκεί κοντά στο »τέλος» κι επιβιώνουν πλέον και παύουν να ζουν ξεχνώντας, συμβιώνοντας με τη λήθη! Κι εκείνοι που ακολουθούν τον »αντίθετο» δρόμο »χτυπιόμαστε στους τοίχους» σαν »παραβάτες της γραμμής» (!!).

    Είναι κι άλλα, που μπορούν να προκύψουν από κάθε φραση ξεχωριστά. Αλλά ας μην επεκταθώ και μετά με χάσετε… χαχαχα 🙂

    Κι επίσης, Πολλά Πολλά Συγχαρητήηηηηριαααα Που Τα Κατάφερες Χάρη μου! Με το καλό να βγει στον κόσμο μας το μωρό σου και να τον »περπατήσει»! Περιμένω ανάλογη ενημέρωση, επειδή προφανώς θέλω να το προμηθευτώ κάπως και το συντομότερο 😉 ❤ Καλοτάξιδο!!

    Σε φιλώ!

    1. Από τα μεγαλύτερα σχόλια που μου έχουν γίνει και οφείλω να ομολογήσω ότι ναι, έχεις καταλάβει όλα όσα ήθελα να επικοινωνήσω με αυτό το ποίημα και είναι χαρά μου όταν συμβαίνει αυτό! Δεν είμαι φιλόλογος, αλλά κάτι έχεις μυριστεί. Ειδικά τελευταία είπα να εξειδικεύσω τις σπουδές μου στη χρήση της νέας ελληνικής…είναι τόσο όμορφο να ξέρεις τι υλικά χρησιμοποιείς για να χτίσεις κάτι…όσο πιο καλά τα υλικά τόσο πιο στέρεο το οικοδόμημα που χτίζεται…Ναι, θα έχεις την ανάλογη ενημέρωση και σύντομα θα ανεβάσω και κάποια στοιχεία για το βιβλίο!

Σχολιάστε

